Kan ik een overzicht opvragen van een overleden persoon?

Ja, als nabestaande kun je de gegevens van een overleden persoon opvragen. Hiervoor zijn extra documenten en zorgvuldigheidscontroles nodig waardoor je deze aanvraag alleen via post kunt doen.

Om de aanvraag in behandeling te kunnen nemen, hebben wij de volgende gegevens en documenten nodig:

  • Kopie overlijdensakte
  • Kopie van het legitimatiebewijs van jou zelf (niet van de overleden persoon). Lees hier de instructies
  • Akte van erfrecht of bewijs van bloedverwantschap. Voor zoon of dochter van de overleden persoon kan dit bijvoorbeeld een kopie uit het trouwboekje zijn.
  • Het adres waar de overleden persoon als laatste gewoond heeft
  • Naam en postadres waar het overzicht met de gegevens naar toe kan worden gestuurd

Deze documenten kunnen worden verstuurd naar:

Stichting BKR
Postbus 6080
4000 HB
Tiel

De kosten voor deze aanvraag bedragen € 4,95. Dit bedrag kunt je overmaken op rekeningnummer (IBAN) NL35 ABNA 0482 8737 87 o.v.v. de achternaam van de overleden persoon. Zodra de betaling ontvangen is, zullen wij de aanvraag verwerken.